У циљу објективног и тачног информисања јавности ЈП „Путеви Србије“ обавештава следеће:
На државном путу IА реда број 2, деоница Уб - Лајковац изводе се радови на рехабилитацији коловоза од км 43+151 до км 45+600, лева коловозна трака (трака у смеру ка Београду), у укупној дужини од 2,45 км.
Радови на рехабилитацији коловоза на наведеној деоници се изводе због појаве оштећења у виду подужних и попречних пукотина на коловозу, праћених набирањем асфалтних слојева.
Појава наведених оштећења на коловозу је последица високог нивоа подземних вода и његовог честог осциловања у току године.
Ниво подземних вода и његов баланс је значајно поремећен током дужег временског периода, а нарочито током прошле и ове године, због обилних падавина и изливања реке Колубаре и њених притока.
Плављење подручја услед пораста и промена нивоа подземних вода, а нарочито често осциловање, је довело до суфозије, тј. испирања ситних честица из материјала у подтлу (самониклог тла) и материјала у коловозној конструкцији пута.
Испирање ситних честица из материјала у коловозној конструкцији и подтлу је довело до пада његове носивости , а што је у каснијој фази експлоатације пута имало за последицу пропадање коловозне конструкције и појаву наведених оштећења.
Рехабилитацијом предметне деонице пута је предвиђено уклањање завршеног слоја (у дебљини од 5 цм) у пуној ширини (зауставна, возна и претицајна саобраћајна трака) леве коловозне траке, а у возној саобраћајној траци је предвиђено уклањање и битуминизираних носећих слојева у дебљини од 15цм.
Након уклањања асфалтних слојева у возној саобраћајној траци, у циљу побољшања гранулометријског састава материјала у доњим носећим слојевима коловозне конструкције, предвиђено је наношење каменог агрегата, фракције 0-4мм, а потом и израда цементне стабилизације на лицу места.
По завршетку претходних радова, у возној саобраћајној траци планирана је израда два нова битуминизирана носећа слоја од БНС 22 сА Пмб, укупне дебљине д=15 цм и израда завршног слоја од асфалт бетона АБ11 с Пмб д=5цм у пуној ширини леве коловозне траке.
Због положаја службених пролаза на овој деоници аутопута, привремена саобраћајна сигнализација је постављена на дужини од 7 км.
За саобраћај је затворена лева коловозна трака, док се саобраћај одвија двосмерно десном коловозном траком аутопута.
У циљу безбедности саобраћаја, због близине радова петљи Уб, затворено је искључење за Уб из правца Чачка.
Све измене режима саобраћаја на предметној деоници аутопута су у складу са издатим Решењем надлежног Министартсва грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Радови на рехабилитацији коловоза изводи предузеће за путеве "Штрабаг" доо Београд које је надлежно и за одржавање државног пута I А реда број 2 - аутопут Милош Велики.
Вредност радова на рехабилитацији коловоза износиће 126,3 милиона динара без ПДВ-а.
Рок за завршетак радова је 60 дана.