ASECAP, UPRAVNI ODBOR, записник са Седнице 2019/1
Седница 2019/1 ASECAP Управног одбора је одржана 18. марта 2019. у Бриселу.
УО је обавештен о одлукама ASFINAG и APCAP, кадровским променама на поѕицијама председника, других председника, представника и чланова COMEX-а у УО, са мандатом до 2020.г. као и одлуци Norvegfinans и Globalvia да напусте ASECAP крајем 2018. У 2019.г. се очекују одлуке о чланству немачког, бугарског и турског предузећа. Извештај су представиле SEOPAN, AISCAT и HUKA. Затражено је да чланице Секретаријату благовремено шаљу информације о свим битним променама на аутопутевима под наплатом које утичу на буџетске доприносе.
Кључни су били предлози реструктуирања ASECAP-a и предлог COMEX-a за формирање Председничког „6+1 Тима“ из њиховог чланства. УО је са пажњом примио предлог новог уређења ASECAP јер дефинише и будуће уређење COMEX, УО, ГС и COPER. По предлогу, председништво че чинити 9 пуноправних чланица (6 сталних и 3 изабране од осталих чланица) што је битно за статус старих чланова и њиховог доприноса буџету ASECAP.
УО је усвојио предлоге за израду новог Статута ASECAP чија ће ревидирана верзија бити представљена УО на 2. седници 2019.г. и на Ванредној ГС у Коста Наварину ради добијања сагласности за креирање новог правног оквира.
Генерални секретар сматра да је кључно реструктуирање ASECAP-a и стварање независног и чврстог Секретаријата ASECAP који би могао, на дневној бази, са стручњацима и добрим ресурсима, управљати Асоцијацијом, уз регулисање присуства волонтерских ASECAP tтехничких или политичких тела у новом Статуту због њиховог доприноса раду ASECAP.
Ген. секретар Dionelis је у извештају нагласио аспекте мобилности у ЕУ и системе наплате путарине који су за ASECAP приоритет (NETS, RETS и будућност EETS), важност разматрања различитих локалних, националних или регионалних EETS шема за опслуживање корисника, питања надокнада и реинвестирање сакупљених прихода. Што се Концесионих шема тиче, ASECAP мора хитно да оформи тим састављен од представника чланица и експерата који би, поред анализе, вршио и утицај на нове концесионаре преносећи им приоритете ASECAP-a.
Са гледишта ИТС, становиште ASECAP је да аутопутеви не смеју да остану ”тихи посматрачи” пред ”интелигентним” окружењем које се брзо мења, да чланови морају да одлуче да ли ће деловати јединствено ка циљевима или ће се бавити ad-hoc областима сходно приоритетима тржишта сваке земље. Битне теме су и заштита постојећих система електронске наплате путарине сходно технологијама Конективности. МааС као могућност’изазов за будуће Концесије, динамичка анализа будуће мобилности саобраћаја и анализа иницијатива у ЕУ законодавству.
Безбедност саобраћаја је и даље главни приоритет ASECAP те чланови треба да одреде методологије које ће омогућити рангирање путне мреже са аспекта безбедности. ЕУ координатор за безбедност треба да створи један Систем безбедности кључних актера и да њима управља.
Приоритет је и формифање ”периода приближавања различитих система безбедности” где ће свака земља представити свој механизам безбедности саобраћаја чиме ће се лакше доћи до координираног сета КПИ и методологија за безбедност. Годишњи ASECAP догађај о безбедности саобраћаја треба да пружи одговарајући допринос.
Активности ASECAP COPER-a су, као и увек, биле посвећене темама сваког COPER-a понаособ уз посебан нагласак на одређене теме. COPER I се бавио ЕЕСТ фајловима и Новом Директивом која ступа на снагу септембра 2020. Формиране су комисије које су тражиле чланице и ЕП и Савет, почеле прве анализе Директиве о Еуровињети, пратиће се процес јавних консултација у ЕК ради унапређења Директиве о спровођењу безбедности у прекограничним подручјима. ASECAP сматра да треба пажљиво пратити раѕвој свих ситуација са Еуровињетом, на које се мреже односе и категорије возила које покрива, а постојећи концесионари даље морају бити ѕаштићени од нових принципа наплате.
Тим COPER II jје разматрао Ревизију Директиве 2008/96/ЕЦ о управљању безбедношћу путне инфраструктуре, припрему 12. ASECAP Догађаја о безбедности саобраћаја 2019. и заједничке ASECAP/PIARC и Маркетиншкерадионице.
Представљене су кључне ставке рада COPER III, Нови програм рада за 2019/20, делегиран акт о C-ИТС, дата финансијска подршка новом ЦЕН/ИСО руководиоцу и дата нова јединствена платформа за ЦЦАМ.
Председница COPER IV је истакла да су дефинисани КПИ подаци за претходне године, припремљена Матрица података која се мора даље допуњавати и да су дефинисане теме Састанака у Атини (6. новембар 2018.) Дефинисана је и учесталост сакупљања података, приступ бази података и неопходно преиспитивање неких КПИ дефиниција (безбедност саобраћаја). Поновила је молбу да сви чланови помогну креирању платформе COPER-у IV како би се унапредио начин сакупљања података и олакшало њихово представљање што је УО подржао.
Дневни ред је одобрен у предложеном облику, УО је једногласно одобрио завршни извештај буџета за 2018.год. а одржана је и Ванредна генерална скупштина ради добијања одобрења за нови правни оквир Статута и других битних питања.
Усвојено је да се ASECAP Студијски и информативни дани 2019. одрже од 29–31. маја у месту Коста Наварино, Грчка и да се ASECAP Маркетиншки догађај 2019. одржи 12. априла у Загребу, Хрватска.