Zagreb (Hrvatska) - novembar 2009

Na sastanku UO ASECAP održanom 30. novembra u Zagrebu (Hrvatska) glavne tačke dnevnog reda bile su: usvajanje zapisnika sa sednice upravnog odbora u Krakovu, podnošenje izveštaja generalnog sekretara o aktivnostima UO, EU politike i inicijative od interesa za ASECAP, akcioni plan za 2010.g., administrativna i budžetska pitanja, ASECAP studijski i informativni dani 2010, sednice UO u 2010.g. i razno.


UO je usvojio zapisnik sa sednice u Krakovu.

Članovi su se informisali o razvojnim aktivnostima u domenima COPER I, II i III, a UO je obratio posebnu pažnju na komentare g-dina Ž. Meskija, predsednika odbora COPER I, u kojima je istaknuto da se glavni prioriteti nalaze u domenima Evrovinjete, EETS-a i JPP/koncesija.

U domenu COPER I, naglašeno je da, tokom aktuelnog “kriznog” perioda u EU, Evrovinjeta najvećim delom predstavlja “uspavano” pitanje na nivou EU dimenzije, ali da postoje države koje pripremaju svoje delatnosti putem primene određenog režima naplate putarine na putnoj mreži širih razmera i Francuska i Holandija su inicirale procedure neophodne za realizaciju ovakvog pristupa. U skladu sa tim na mreži autoputeva u Francuskoj koji nisu pod koncesijom započete su procedure dodele ugovora, a izabrana kompanija imaće odgovornost u poslovima naplate putarine za teška teretna vozila, dok će u Holandiji posle 2012. godine sva vozila biti opremljena specijalnim čitačima (tagovima), a naplata putarine izvršavaće se na način usklađen sa njihovim kretanjem na celokupnoj holandskoj putnoj mreži. 

Konstatovano je da u domenu EETS sistema treba definisati sledeće uloge: organ naplate putarine (bilo sama država ili određeni koncesionar), dobavljači EETS sistema i usluga, organi posredovanja i rešavanja eventualnih sporova, EETS korisnici, dobavljači usluga dodatnih vrednosti, itd.
 
Navedeno je da Evropska komisija razmatra preduzimanje određenih koraka i analizu osnovnih prioriteta u radnim i uslužnim koncesijama u domenu JPP/koncesija i da bi ASECAP trebalo da bude spreman da u skladu sa njima postupa u okviru JPP Grupe koju će EK najverovatnije osnovati.

U domenu odbora COPER II istaknuto je da je EU spremna da podrži aktivniji razvoj okvira bezbednosti u saobraćaju i da će ASECAP biti glavni govornik na panel diskusiji o bezbednosti na putevima 2. decembra, kada će i EK predstaviti svoj budući akcioni plan bezbednosti u saobraćaju. Takođe, posebno je istaknut godišnji ASECAP događaj o bezbednosti u saobraćaju u Pragu 1. marta 2010. godine. Naglašena je i potreba za koordiniranim akcijama ASECAP-a po pitanju održivosti i zaštite životne sredine kao prioritetima koji se javljaju u celom svetu.

U okviru odbora COPER III prezentovan je dokument o različitim razvojima unutar ITS sistema u kome je istaknuta aktivna uloga ASECAP-a i njegovih članova. Dokument se posebno fokusirao na funkcionisanje radne grupe IIWG (za inteligentnu infrastrukturu, Easyway, e-bezbednost, e-poziv, plan impementacije ITS sistema sastavljen od strane Evropske komisije i ELSA akcioni plan)

Članovima je predstavljen i razvoj aktivnosti projekta CEZAR IV.

U okviru diskusije o Akcionom planu ASECAP za 2010. g predstavljen je dokument u kome se navodi da je pojava određenog broja novih aktera u oblasti naplate putarine zapravo rezultat Direktive o Evrovinjeti i Odluke o EETS-u, i da je potrebno da ASECAP razmotri mogućnost da se ovim novim akterima dozvoli pridruživanje ASECAP-u.

G. Bento i g. Haleraker predstavili su dokument u kome je predložena nova upravljačka struktura ASECAP-a.

Prezentovani su rezultati ad hoc upitnika iz oblasti naplate putarine koji je sproveden među svim članicama i koji je pripremljen kao zvaničan COPER I document i koji će uz manje izmene biti korisna interna alatka ASECAP-a za objedinjavanje saznanja o trenutnom položaju ASECAP-a i njegovih članica u  ovoj oblasti.

Članice su se složile da će Izvršni komitet pratiti dalji razvoj pitanja naplate putarine i da će  Upravnom odboru predložiti preduzimanje novih koraka za uspešno rešavanje istog i preduzimanje mera koje će omogućiti ASECAP-u da učvrsti svoju vodeću ulogu.

Konstatovano je i da je promovisanje naplate putarine najefikasnija alatka za realizaciju odlične usluge na putevima, kao i za finansiranje izgradnje, funksionisanja i održavanja autoputeva i drugih velikih putnih infrastruktura.

Plan budžeta za 2010. godinu je usvojen.

Članovi su upoznati sa detaljnijim programom Studijskih i informativnih dana 2010 ASECAP-a u Oslu uz zahtev da ga promovišu na nivou njihovih nacionalnih struktura putem promocija, sponzorstava, prezentacija, itd.
 
Odlučeno je da će se ASECAP Studijski i informativni dani 2011 održati u Belgiji.

UO je potvrdio predviđene sastanke u 2010. godini u Pragu i Oslu, dok će sastanak u Atini biti naknadno potvrđen.


Štampa