Brisel (Belgija) - mart 2013

Dana 7. marta 2013. godine je u Briselu održana prva sednica ASECAP Upravnog odbora u 2013. godini. Po usvajanju dnevnog reda i zapisnika, usvojena je matrica rada po dogovorenim tačkama i oblastima. Generalni sekretar ASECAP-a je Upravnom odboru predstavio dokument sa detaljnim informacijama, koji sadrži i podatke o najnovijim razvojima u sektoru EU transporta, ključnim tačkama za ASECAP i predloženim aktivnostima za ASECAP Program rada za 2013. godinu. 

Glavne tačke dnevnog reda bile su: usvajanje zapisnika sa sednice Upravnog odbora 2012/3 u Parizu, matrica dogovorenih tačaka dnevnih aktivnosti, podnošenje izveštaja o aktivnostima upravnom odboru, izveštaj upravnog odbora o aktivnostima: razvoji u ASECAP članstvu, ASECAP kandidature u 2013.g, sprovodjenje plana budžeta za 2012.g. i druge.

U vezi sa matricom aktivnosti koje je zatražena na poslednjoj sednici ASECAP Upravnog odbora, dogovoreno je da aktivnosti ASECAP Think Tank ekspertske grupe predstavljaju jedan konstantan proces koji obuhvata ASECAP stalne odbore (COPER odbore) na tehničkom nivou, ASECAP Izvršni odbor (COMEX) za političku koordinaciju i, na kraju, ASECAP Upravni odbor za odlučivanje o prioritetima koji će se poštovati. Upravni odbor očekuje prve rezultate nakon završetka etapa u kojima dominiraju COPER i COMEX odbori, i to na sednici 2013/2 u Dubrovniku.

Što se tiče posebne tačke o implementaciji sistema naplate putem Evrovinjeta za eksterne troškove, odbor COPER I je zadužen za praćenje ovog pitanja i, po potrebi, razmenu iskustava, sa ciljem da se članovi međusobno informišu.

Generalni sekretar ASECAP-a je Upravnom odboru predstavio dokument sa detaljnim informacijama, koji sadrži i podatke o najnovijim razvojima u sektoru EU transporta, ključnim tačkama za ASECAP i predloženim aktivnostima za ASECAP Program rada za 2013. godinu. 

G-din Dionelis  je obavestio Upravni odbor o političkoj strani transportnog okvira u EU, i pri tome naglasio sledeće ključne prioritete za ASECAP: 

-  EETS je ključni prioritet za ASECAP
-  Drugi prioritet se odnosi na GNSS aplikacije za naplatu putarine koje promovišu EK/GSA. Na osnovu Memoranduma o sporazumevanju potpisanog između ASECAP-a i GSA, koji za cilj ima očuvanje taktičkog pristupa interakciji DSRC/GNSS, nove aktivnosti koje će GSA preduzeti zahtevaju uključenje ASECAP stručnjaka iz odbora COPER I (a po potrebi i iz odbora COPER II); očekuje se da će prvi rezultati već u maju biti spremni za prezentaciju u Dubrovniku.
 

PREDSTAVLJANJE RELEVANTNIH ASECAP AKTIVNOSTI OD STRANE PREDSEDNIKA ODBORA COPER

COPER I

Predsednik odbora COPER I, Bruno De la Fuente je predstavio rad odbora COPER I u vezi sa najnovijim razvojima u domenu EETS-a, kao i zakonodavne inicijative iz Evropske komisije o dodeli ugovora o koncesijama i javnim nabavkama. Pored toga, gđa Emanuela Stoki je predstavila prvi nacrt zajedničke deklaracije ASECAP-IBTTA, koji je sastavljen po ovlašćenju Izvršnog odbora COMEX, a na osnovu Memoranduma o razumevanju između ASECAP i IBTTA. 

COPER II

Predsednica odbora COPER II, Malika Sedi je istakla rad odbora COPER II u periodu od poslednje sednice Upravnog odbora, i tom prilikom se fokusirala na zaključke sastanka ASECAP Think Tank ekspertske grupe održanog u Parizu dana 27. novembra 2012. godine. U vezi sa tim je COPER II bio angažovan na sastavljanju dokumenta koji bi sadržao pitanja održivosti od značaja za sektor, i dogovoreno je da se izradi prvi indeks tema koje će se razvijati u saradnji sa svim COPER odborima, kako bi se uspostavio skup minimalnih zajedničkih pokazatelja koji bi ilustrovali kako ASECAP članovi definišu, procenjuju i na koji način su posvećeni konceptu održivosti.

COPER III

Predsednik odbora COPER III, Marko Jandrisits je izložio pregled ASECAP aktivnosti u oblasti ITS-a, pri čemu je pažnja posebno posvećena sledećim pitanjima:

- Koegzistencija ITS (5,9 GHz) - DSRC (5,8 GHz): COPER III i dalje aktivno prati najnovije razvoje u ovoj oblasti. 

- Amsterdamska grupa: Cilj ove Grupe je da izradi mapu puteva na tehničkom nivou za implementaciju prioritetnih kooperativnih sistema, koju će, u dogledno vreme, proslediti ASECAP Upravnom odboru na političko razmatranje.  

- Predsednik odbora COPER III predstavio je struktuirani pregled ASECAP-ovog angažovanja u različitim inicijativama i projektima u domenu ITS-a.     

COPER IV

Stefan Vervilgen iz ASECAP Sekretarijata je izložio saobraćajne podatke članova u trećem i četvrtom kvartalu 2012. godine. Pored toga, izneo je i pregled drugih – završenih i predstojećih – glavnih aktivnosti, kao i molbi za dobijanje informacija poslatih na zahtev ASECAP članova od poslednje sednice Upravnog odbora.  

IZVEŠTAJ UPRAVNOG ODBORA O AKTIVNOSTIMA: RAZVOJI U ASECAP ČLANSTVU

Članovi su ukratko izložili svoja prioritetna pitanja. U skladu sa uspostavljenom procedurom, zainteresovani članovi su Sekretarijatu poslali kratku informaciju sa pitanjima koja bi želeli da uključe u dnevni red sastanka .

KANDIDATURE ZA DRUGOG POTPREDSEDNIKA I 2 IZABRANA COMEX ČLANA

Prema odredbama ASECAP Statuta vezanim za rotirajuću predsedničku šemu (Predsednik postaje Prethodni predsednik, prvi Potpredsednik postaje Predsednik, itd.), Upravni odbor je pozdravio prijavu 

-  Gdina Masima Šintua (AISCAT) za poziciju drugog potpredsednika 
-  Gdina Andreasa Arnautisa (TEO) i gdina Matjaža Kneza (DARS) za pozicije dva izabrana člana COMEX odbora

Zvanična odluka Upravnog odbora o ovom pitanju će biti doneta na sednici 2013/2 u Dubrovniku. 

SPROVOĐENJE PLANA BUDŽETA ZA 2012. GODINU 

Upravni odbor je jednoglasno usvojio dostavljeni Nacrt budžeta. Generalni sekretar je podsetio članove da se deo ASECAP budžetskih troškova uvek pokriva iz prihoda dobijenih putem godišnjih ASECAP Studijskih dana, iako se deo prihoda poslednjih godina smanjio. Predsednik ASECAP-a je podsetio članove Upravnog odbora da uzmu u obzir gore navedene informacije i da pokušaju da se aktivnije angažuju na ovakvim ASECAP događajima, kao i da ih, prema mogućnostima, što više promovišu. Međutim, svi su se zajednički složili i da bi u sadašnjem periodu (koji predstavlja jedan period opšte socijalno-ekonomske krize) ove aktivnosti trebalo promišljeno i realistički planirati. Upravni odbor će doneti odgovarajuću odluku u Dubrovniku. 


Štampa