Na sastanku UO ASECAP održanom 29. novembra u Madridu (Španija) glavne tačke dnevnog reda bile su: usvajanje zapisnika sa sednice upravnog odbora u Oslu, podnošenje izveštaja generalnog sekretara o aktivnostima UO, akcioni plan za 2011.g., aministrativna i budžetska pitanja, ASECAP studijski i informativni dani 2010, sednice UO u 2011.g. i razno.
UO je usvojio zapisnik sa sednice u Oslu.
Na sastanku je ukazano na snažno interesovanje članova za komunikacionu politiku i strategiju ASECAP Sekretarijata u novim scenarijima EU transporta. Članovima su izložene i važne informacije u vezi sa promenama u EU institucijama, pri čemu EK, EP i Savet pokušavaju da usklade svoja nova zaduženja.
U domenima 3 COPER-a izloženi su kratki dokumenti o sledećim temama: revizija Direktive 1999/62 (Evrovinjeta): politički dogovor – budući razvoji; EETS sistem: razvoji u domenu naplate putarine; Think Tank događaj za EETS i buduće aktivnosti; Koncesije/JPP: trenutno stanje/buduće orijentacije; Razvoji u domenu bezbednosti u saobraćaju: Akcioni plan EU za bezbednost u saobraćaju 2011-2020 i Razvoji u sistemu ITS: ASECAP-ova uloga; ITS Direktiva/ e-Bezbednost/I.I. WG/ e-poziv/ ELSA.
U okviru odbora COPER I, članovi su predstavili svoje nacionalne realnosti u vezi sa okvirom naplate putarina/naknada i različite razvoje koji se pojavljuju u EU. Iako još uvek nisu jasni način definisanja instrumenata za naplatu putarine, sprovođenje modaliteta efikasnog i pouzdanog plaćanja i usmeravanje prikupljenih prihoda, opšti komentar je da su države u putevima otkrile jedan dobar i bezbedan izvor ostvarenja dodatnih prihoda.
Jedan broj država će u svojim primarnim nacionalnim mrežama autoputeva primeniti određeni režim naplate putarine, iako ostaje nerešeno pitanje načina na koji će pojedinačne države konačno upravljati svojim nacionalnim filozofijama naplate. U određenim državama mreža pod naplatom putarine će biti "podeljena" na mreže sa naplatom putarine pod koncesijom (sa konvencionalnom ASECAP definicijom termina „putarina” i prateće definicije termina „rizik”) i na nacionalnu mrežu gde će naknade balansirati negde između „konvencionalne putarine” i „konvencionalnog poreza”. Ostale države odlučile su da osnuju javnu kompaniju (pod privatnim upravljanjem) koja će biti državni koncesionar mreže, a zainteresovani koncesionari radiće kao podizvođači na ovoj mreži.
Pravni okvir za EETS u EU ustanovljen je za očuvanje interesa organa za naplatu putarine kao najvažnije karike u vrednosnom lancu naplate putarine.
U domenu COPER II odbora, EK je pripremila naredni akcioni plan (2011-2020) za dvostruko smanjenje saobraćajnih nezgoda. Posebno se raspravljalo o konkretnim aktivnostima za bezbednost saobraćaja u urbanom transportu, sekundarnoj mreži, za definiciju povreda, itd. i članovi će podržati i naredni Događaj o bezbednosti saobraćaja u Atini (mart 2011.g.).
U domenu COPER III odbora, UO je obavešten o konačnom dokumentu usvojenom od strane foruma e-bezbednosti, a fokus je bio na Easyway, e-bezbednosti, e-pozivu, planu implementacije ITS-a sastavljenog od strane EK, ELSA i drugim ITS inicijativama.
U okviru ASECAP akcionog plana 2011. razmatrani su ASECAP orijentacije, ASECAP prioriteti, strategija, komunikacija, interni razvoji i ASECAP mapa puteva.
Konstatovano je da će „model koncesije“, u bilo kom budućem obliku, uvek ostati jedinstveno oruđe za pružanje odlične putne usluge građaninu / korisniku sa svim neophodnim akterima koji igraju pravilno regulisanu ulogu u cilju prikladnog upravljanja, odgovarajuće naplate putarine i reinvestiranja ostvarenih prihoda (direktnih i indirektnih troškova) u iste infrastrukturne oblasti.
Predloženo je da se u Briselu organizuje novi Think Tank događaj u cilju proučavanja EETS razvoja u zemljama EU. Događaj će se zasnivati na izveštaju EK/EETS (koji će EK naknadno objaviti krajem aprila 2011. F.) i reagovanjima članova EETS Upravnog odbora i EETS interesnih grupa.
Odlučeno je da će, ukoliko TEO ne bude u mogućnosti da organizuje ASECAP događaj o bezbednosti u saobraćaju u Atini u martu 2011.g., ASFA održati sastanak u Parizu istog dana ili alternativnog datuma, u istom vremenskom periodu.
Plan budžeta za 2011.g. je jednoglasno usvojen.
Potvrđeno je da će ASECAP Studijski informativni dani 2012 biti održani u Italiji, a za organizaciju Studijskih informativnih dana 2013 zainteresovana je članica AKA (Mađarska).
Potvrđeno je da će u 2011.g. prva sednica UO biti održana 28.02.2011.g. u Atini, kao i ASECAP godišnji događaj o bezbednosti na putevima 01.03.2011.g.
U Briselu će od 29. do 31.05. 2011.g. biti održani 39. godišnji ASECAP Dani.