JP „Putevi Srbije“ predstavilo je prvu u nizu edukativnih kampanja za podizanje svesti vozača i povećanje bezbednosti u saobraćaju - „3 sekunde ceo život“ premijernim prikazivanjem edukativnog spota 12. marta na naplatnoj stanici „Beograd“ u prisustvu Potpredsednice Vlade Republike Srbije i ministarke građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Prof. dr Zorane Mihajlović, v.d. direktora Zorana Drobnjaka i saradnika i stručnjaka u oblasti bezbednosti u saobraćaju.
JP „Putevi Srbije“ je, kao društveno odgovorno preduzeće, iniciralo i pripremilo Kampanju radi edukacije stanovništa, skretanja pažnje javnosti na značaj držanja bezbednog intervala sleđenja vozila i smanjenja saobraćajnih nezgoda.
Da li ste znali?
- Više od 500 poginulih lica u saobraćajnim nezgodama godišnje;
- Više od 150 poginulih lica na autoputu u tri godine;
- Više od 50% saobraćajnih nezgoda posledica su naglog kočenja i naletanja vozila;
- Svaka četvrta nezgoda sa poginulim licima događa se zbog nedovoljnog odstojanja vozila.
U edukativnom video spotu, u kome učestvuju Biljana Vraneš, urednik i voditelj RTS-a, Vladimir Jelić, voditelj RTS-a, Srđan Predojević, voditelj TV Prva, Slobodan Šarenac, novinar i Prof. dr Milan Vujanić, ekspert za bezbednost u saobraćaju, prikazano je koliko je najmanje odstojanje vozila neophodno pri brzini od 90 kilometara po času: automobil treba da drži najmanje tri sekunde odstojanje, SUV vozila (džipovi) četiri sekunde i teretna vozila i autobusi najmanje pet ili šest sekundi. Neophodno rastojanje za pomenute kategorije vozila i demonstrirano je na naplatnoj stanici „Beograd“ prilikom današnje promocije Kampanje.
„Tri sekunde su dovoljne da vozač ugrozi svoj i život svojih najmilijih, ali i drugih učesnika u saobraćaju. Najopasniji su oni vozači koji kažu da se to njima ne može desiti zato što imaju dobar automobil ili što dobro voze“, rekla je Potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Prof. dr Zorana Mihajlović i napomenula da ministarstvo koje vodi dosta pažnje posvećuje bezbednosti u saobraćaju, kao i izgradnji boljih i bezbednijih puteva.
V.d. direktora Zoran Drobnjak izjavio je da JP „Putevi Srbije“ izdvaja značajna sredstva za povećanje bezbednosti u saobraćaju i da će nastaviti kroz saradnju sa nadležnim ministarstvom i MUP-om Republike Srbije sistematski da deluje na podizanje nivoa svesti učesnika u saobraćaju.
Cilj edukativne kampanje je skretanje pažnje na značaj odgovornog ponašanja u saobraćaju, koje osim držanja bezbednog odstojanja između vozila, podrazumeva i smanjenje brzine kretanja vozila, aktivno sagledavanje uslova saobraćajnog toka i neugrožavanje drugih vozača u saobraćajnom toku.
Osim video spota, pripremljen je i radio spot, poruke za portale sa izmenljivom saobraćajnom signalizacijom duž autoputeva, objave za društvene i socijalne mreže, informativni flajeri i posteri i nalepnice sa vizualom edukativne kampanje na srpskom i engleskom jeziku za naplatne kabine na naplatnim stanicama.