У поздравном говору, Жан Мески, Председник ASECAP-а имао је прилику да све увери да „… безбедност путева представља, и увек ће бити, главни приоритет ASECAP-а и његових чланова који ће наставити да доследно инвестирају финансијска, људска и технолошка средства како би се обезбедила најбезбеднија путна мрежа у Европи“.
Генерални секретар ASECAP-а је изложио најновија дешавања у свету транспорта ЕУ, главне ставке ASECAP-а и предложене активности за Програм рада ASECAP 2014, опште политичке оквире транспорта у ЕУ. Фокусирао се на дешавања у вези са наплатом путарине, наметима, усвојеним законима и прописима о концесијама и јавним набавкама, приоритетима у вези са безбедношћу саобраћаја и одрживошћу, ITS, и-мобилитy форумом, радио фреквенцијама и повезаним проблемима на 5,8 - 5,9 MGZ, фокусирао на област EETS/REETS и дао је детаљније информације у вези с поменутим областима:
ЕЕТС Одлука 2009/750, коју су једногласно усвојиле све земље чланице, њих 27, још увек није донела никакве резултате по питању коришћења у ЕУ јер још увек не постоје регистровани EETS провајдери који би могли да успоставе контакте са постојећим ТЦ-овима, с циљем да се потпишу одговарајући уговори. Одсуство дешавања у EETS области навело је ЕК да као први корак размотри коришћење EETS у дефинисаној географској области у централном региону ЕУ.
На састанку у оквиру ДГМове (позване су биле све потенцијалне EETS заинтересоване стране из јавног и приватног сектора: TC-и, Удружење потенцијалних ЕТС провајдера и државе). У такозваном REETS пројекту- који предводи ASFINAG- све горе поменуте заинтересоване стране би активно учествовале. Пројекат је сложен, углавном због тога што изгледа да „Пружаоци услуга“ нису спремни да активно доприносе у вези са анализом свих параметара наплате путарине и да предузму активности везане за коришћење које би довеле до реалног коришћења прекограничне наплате путарине у одабраном региону.
Актери су анализирали/“критиковали“ налазе и тренутну ситуацију у вези са REETS. РЕЕТС пројекат ће добити зелено светло од стране Е. Комисије за наставак после 2014. Генерални секретар је рекао да под вођством ASFINAG-а, чланови ASECAP конзорцијума напорно раде да би пројекат био успешан али паралелно с тим чланови ASECAP-а морају да буду опрезни да у случају да ЕК коначно одлучи да „ЕУ регионални експеримент наплате путарине“ не испуњава очекивано ТЦ-и не буду оптужени за то.
ASECAP активности које су представили председавајући COPER-а
COPER I
Председавајући COPER-а I Бруно Де ла Фуенте представио је рад COPER-а И везано за најновија дешавања у ЕЕТС домену, законодавним иницијативама Европске Комисије за доделу уговора о концесији и јавним набавкама.
Посебан осврт је био на Студији о концесијама кору треба да изврши PWC. Управни одбор се сложио да први извршни извештај о студији треба да буде спреман и представљен током ASECAP Студијских дана у Атини (26-28. мај).
COPER II
Кључна тема COPER II је била ASECAP активност у области одрживости. Ту ASECAP има две групе активности и дугорочно припрема „велику матрицу одрживости“ (интерактиван документ који ће се користити као основ за податке који се сакупљају у ASECAP-у) а паралелно с тим даје приоритет документу о одрживости политике/комуникације који ће користити ASECAP структуре у блиској будућности. Улажу се напори да се тај документ финализира на ASECAP Студијским данима у Атини (26-28. мај 2014.).
COPER III
Председавајући COPER-а III Марко Јандриситс дао је преглед ASECAP активности у области ITS-а. Посебно су покренута следећа питања:
- Преклапање ИТС (5,9 GHz) - DSRC (5,8 GHz): COPER III наставља да активно прати развој дешавања у овој области. Чланови су такође позвани да прате на националном нивоу повезане ETSI активности на стандардизацији. Јасно је назначено да проблем не представља само 5.8 -5.9 GHz већ и однос 5.8-5.9 GHz наспрам РЛАН.
- ITS активности / и-Мобилитy Форум: Председавајући COPER-а III представио је структуирани преглед укључености ASECAP-а у разне иницијативе и пројекте у ITS домену.
COPER IV
Фабио Стефанато из ASECAP Секретаријата представио саобраћајне податке чланова за 2013. годину. Чланови су навели да криве индивидуалних чланова, њихови сакупљени подаци и различитост методологија могу да доведу до варљивих укупних резултата ASECAP-а. Из тог разлога се Управни одбор сложио да ће COPER IV, у сарадњи са другим COPER-има предузети активности да се успоставе „хармонизоване процедуре за сакупљање података“.
РАДИО ФРЕКВЕНЦИЈЕ – ПИСМО О РАЗУМЕВАЊУ КОЈЕ ТРЕБА ДА СЕ ПОТПИШЕ
Председавајући COPER-а III Марко Јандриситс даље је анализирао питање радио фреквенције – писмо о разумевању које треба да се потпише.
КАНДИДАТУРЕ ЗА 2. ПОТПРЕДСЕДНИКА И 2 ИЗАБРАНА COMEX ЧЛАНА
Према одредбама Статута ASECAP-а у вези са шемом ротирања председника (Председник постаје Претходни председник, Први потпредседник постаје Председник, итд.), Управни одбор је поздравио пријаву
- г. Хосе Брага (APCAP) за место 2. Потпредседника
- г. Андреас Арнаутис (TEO) за једно место од два COMEX члана који имају право гласа
Управни одбор је забележио да до 31.01.2014. није стигла ни једна званична пријава за друго место COMEX члана који има право гласа. Одлука Управног одбора по том питању биће донета на седници 2014/2 у Атини.
ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА ЗА 2013. ГОДИНУ
Управни одбор је једногласно одобрио извршење буџета за 2013. годину како га је поднео Генерални секретар у сарадњи са ASECAP ревизорима и рачуновођама.
Генерални секретар је информисао чланове:
- да износ од ЕУР 36.000 сакупљен као TVA за ASECAP догађај 2013. године у Хрватској остаје у ASECAP буџету, јер је Хрватска обавестила ASECAP да када се тај догађај одржавао у Хрватској није се примењивао TVA јер Хрватска тада још увек није била чланица ЕУ. Управни одбор ће размотрити да ли ће се овај износ задржати на ASECAP рачунима као “профит”
- EK прихватила да затвори ЦЕСАРЕ пројекте и да ће послати ASECAP-у извештај о задужењу од ЕУР 15.089,68.
ASECAP И ДРУГЕ ОРГАНИЗАЦИЈЕ – MODUS OPERANDI
Управни одбор ASECAP-а је одлучио да је од стратешког интереса за ASECAP да буде активно присутан у различитим европским форумима и да промовише присуство ASECAP-а у механизмима ЕУ Као и свих ових година, ASECAP ће пажљиво пратити развој ситуације у свим важним областима (ITS као кључни фактор) и у садашњем периоду „турбулентног“ окружења које се брзо мења не треба да се покрене никаква прича о „теснијим везама“ (са ERTICO, ACEA, итд.). Говорећи о могућој сарадњи IBTTA-е и ASECAP-а, Управни одбор је препознао да ASECAP одржава своју европску перспективу а да чланови, на националном нивоу, прате своје независне приоритете док је сарадња са IBTTA-ом од велике важности.
Г. Клаус Ширхакл (ASFINAG) објавио је да ће г. Ј. Фиала преузети друге дужности у ASFINAG-у и да ће га убудуће као члана Управног одбора заменити г. Р. Мосер.
Генерални секретар је такође пружио информације о развоју ситуације у Грчкој у вези са TEO. S.A, његовом заменом EGNATIA ODOS-ом и опредељењем у вези са будућим формирањем Асоцијације за аутопутеве у Грчкој, што су чланови схватили као позитиван развој.
Конференција се претворила у форум за дискусију главних актера који се баве питањима безбедности путева, чиме се потврдило да су опште разумевање и чврста координација од пресудне важности за изношење, а потом и за спровођење ефективнијиих и иновативнијих оквира за безбедност путева широм ЕУ. Представници европских институција, национални представници шпанског парламента и стручњаци из сектора транспорта заједно су разговарали о главним изазовима са којима се сусрећу и о могућим решењима.
Јасно је препознат огроман рад чланова ASECAP-а у вези са комуникацијама, кампањама за подизање свести, коришћењем нових технологија и иновативним услугама за унапређење безбедности путева као и по питању ефективног спровођења европских и националних прописа. Резултат тога је чињеница да су чланови ASECAP-а успели да смање стопу смртности за више од 60% на својој путној мрежи, што значи да је у претходној деценији сачувано 520 живота.