Мадрид (Шпанија) – новембар 2010

УО је усвојио записник са седнице у Ослу.

На састанку је указано на снажно интересовање чланова за комуникациону политику и стратегију ASECAP Секретаријата у новим сценаријима ЕУ транспорта. Члановима су изложене и важне информације у вези са променама у ЕУ институцијама, при чему ЕК, ЕП и Савет покушавају да ускладе своја нова задужења.

У доменима 3 COPER-a изложени су кратки документи о следећим темама: ревизија Директиве 1999/62 (Евровињета): политички договор – будући развоји; EETS систем: развоји у домену наплате путарине; Think Tank догађај за EETS и будуће активности; Концесије/ЈПП: тренутно стање/будуће оријентације; Развоји у домену безбедности у саобраћају: Акциони план ЕУ за безбедност у саобраћају 2011-2020 и Развоји у систему ITS: ASECAP-ова улога; ITS Директива/ е-Безбедност/I.I. WG/ е-позив/ ELSA.

У оквиру одбора COPER I, чланови су представили своје националне реалности у вези са оквиром наплате путарина/накнада и различите развоје који се појављују у ЕУ. Иако још увек нису јасни начин дефинисања инструмената за наплату путарине, спровођење модалитета ефикасног и поузданог плаћања и усмеравање прикупљених прихода, општи коментар је да су државе у путевима откриле један добар и безбедан извор остварења додатних прихода.  

Један број држава ће у својим примарним националним мрежама аутопутева применити одређени режим наплате путарине, иако остаје нерешено питање начина на који ће појединачне државе коначно управљати својим националним филозофијама наплате. У одређеним државама мрежа под наплатом путарине ће бити "подељена" на мреже са наплатом путарине под концесијом (са конвенционалном ASECAP дефиницијом термина „путарина” и пратеће дефиниције термина „ризик”) и на националну мрежу где ће накнаде балансирати негде између „конвенционалне путарине” и „конвенционалног пореза”. Остале државе одлучиле су да оснују јавну компанију (под приватним управљањем) која ће бити државни концесионар мреже, а заинтересовани концесионари радиће као подизвођачи на овој мрежи.

Правни оквир за EETS у ЕУ установљен је за очување интереса органа за наплату путарине као најважније карике у вредносном ланцу наплате путарине.

У домену COPER II одбора, ЕК је припремила наредни акциони план (2011-2020) за двоструко смањење саобраћајних незгода. Посебно се расправљало о конкретним активностима за безбедност саобраћаја у урбаном транспорту, секундарној мрежи, за дефиницију повреда, итд. и  чланови ће подржати и наредни Догађај о безбедности саобраћаја у Атини (март 2011.г.).  

У домену COPER III одбора, УО је обавештен о коначном документу усвојеном од стране форума е-безбедности, а фокус је био на Easyway, е-безбедности, е-позиву, плану имплементације ITS-a састављеног од стране ЕК, ELSA и другим ITS иницијативама.

У оквиру ASECAP акционог плана 2011. разматрани су ASECAP оријентације, ASECAP приоритети, стратегија, комуникација, интерни развоји и ASECAP мапа путева.

Констатовано је да ће „модел концесије“, у било ком будућем облику, увек остати јединствено оруђе за пружање одличне путне услуге грађанину / кориснику са свим неопходним актерима који играју правилно регулисану улогу у циљу прикладног управљања, одговарајуће наплате путарине и реинвестирања остварених прихода (директних и индиректних трошкова) у исте инфраструктурне области.

Предложено је да се у Бриселу организује нови Think Tank догађај у циљу проучавања EETS развоја у земљама ЕУ. Догађај ће се заснивати на извештају ЕК/EETS (који ће ЕК накнадно објавити крајем априла 2011. Ф.) и реаговањима чланова EETS Управног одбора и EETS интересних група.

Одлучено је да ће, уколико TEO не буде у могућности да организује ASECAP догађај о безбедности у саобраћају у Атини у марту 2011.г., ASFA одржати састанак у Паризу истог дана или алтернативног датума, у истом временском периоду.

План буџета за 2011.г. је једногласно усвојен.

Потврђено је да ће ASECAP Студијски информативни дани 2012 бити одржани у Италији, а за организацију Студијских информативних дана 2013 заинтересована је чланица АКА (Мађарска).

Потврђено је да ће у 2011.г. прва седница УО бити одржана 28.02.2011.г. у Атини, као и  ASECAP годишњи догађај о безбедности на путевима 01.03.2011.г.
У Бриселу ће од 29. до 31.05. 2011.г. бити одржани 39. годишњи ASECAP Дани.


Штампа