ASECAP, УПРАВНИ ОДБОР, записник са Седнице 2015/2
Друга седница у 2015.г. ASECAP Управног одбора одржана је у Лисабону, 27.05.2015.г. После поздравног говора је усвојен дневни ред, записник са седнице Управног одбора 2015/1 у Бечу, изложене информације о Egnatia S.A, Hellastron ASECAP члановима, Envalira Globalvia -заинтересованост или кандитатура. Извештаји о активностима за У.О., описан развој ситуације у ЕУ, Извештај Ген. секретара о ASECAP активностима, AECAP COPERS активностима као и темама COPER I - наплата путарине, Концесије - представљање извештаја о ASECAP студији, COPER II - Безбедност – Одрживост. Представљана су документа ASECAP Комуникација, COPER III: ИТС – радио фреквенције и COPER IV, Статистика. Разматрана су и административна и буџетска питања, Извештај У.О. Генералној скупштини о активностима из 2014, продужење уговора за ревизора, Извештај ревизора за активности из 2014. и одобрење рачуна за 2014. Дат је Предлог чланарина за буџет 2016. и Нацрт буџета за 2016. Предложене су личности у ASECAP управљачким телима (на основу ASECAP статута). Говорило се и о другим активностима као што су Извештаји о активностима за Управни одбор, дешавања код ASECAP чланова, будуће седнице Управног одбора, 2016 ASECAP Студијски и информациони дани, Информације од SEOPAN, 2017 ASECAP Студијски и информациони дани и дат позив за кандитатуре за чланове - домаћине.
У Лисабону је 27. маја 2015.г. одржана седница 2015/2 ASECAP Управног одбора. Листа учесника се може видети у анексу записника (на енгл. језику) на сајту ASECAP.
Дневни ред је усвојен у предложеном облику. ASECAP председник О. Haleraker се захвалио APCAP председнику Хозеу Браги на гостопримству и пожелео добродошлицу члановима У.О. посебно онима који су први пут присуствовали седници. Председник Haleraker је представио главна достигнућа Асоцијације током његовог председавања у свим кључним сферама интересовања ASECAP-а (концесије/наплате путарине/ЕЕТС, безбедност саобраћаја, ИТС) наглашавајући своје ASECAP контакте са личностима из ЕП и Комесарком за транспорт В. Булц.
Записник је усвојен без коментара или измена.
Председник О. Haleraker је пожелео добродошлицу представницима HELLASTRON као новом ASECAP члану који представља интересе грчких ауто-путева, а председник HELLASTRON-а, Б. Халкиас, захвалио се ASECAP-у на добродошлици и обећао је да ће радити напорно за ASECAP интересе.
У.О. је дао позитиван одговор на допис Tunnel D’ Envalira којом желе да постану ASECAP члан. Ген. секр. K. Dionelis био је овлашћен да упути позивно писмо представницима компаније да учествује на наредној седници У.О. и да поднесу свој упит за Седницу 2015/3, новембар 2015, Рим).
Што се развоја активности ASECAP у ЕУ тиче, поднети су извештај Генералног секретара ASECAP активности и активности ASECAP – COPER.
Документ Генералног секретара се фокусира на главна интересна подручја ASECAP-a која треба координисати ради јаког присуства ASECAP-a у новом периоду ЕУ. Главни елементи су увек: режим наплате у ЕУ, увршћивање закона о концесијама у 28 земаља чланица, приоритети у безбедности саобраћаја и ИТС питања међу којима је главно питање радио фреквенција.
У свом извршном документу, K. Dionelis је нагласио да интероперабилна наплата путарине у Европи остаје политички приоритет ЕУ институција. Принципи "корисник плаћа" и "загађивач плаћа", које ASECAP у потпуности подржава, кључни су приоритети ЕУ. Чланови су се сложили да је улога ASECAP-a пресудна у томе. Међутим, наглашено је да пан-европски ЕЕТС не делује као вероватан у ЕУ јер налази РЕЕТС пројекта пројекта (који је спровео ASECAP а финансирала ЕК) показују да је реалнији фазни, мудар, регионални приступ наплате у различитим регионима ЕУ. У.О. је још једном нагласио важност водеће улоге ASECAP-а у будућем развоју наплате у ЕУ и у ЕЕТС информационој платформи који би могли/би се развили у ЕУ, уз претходни благослов ЕК.
У сектору концесија и јавних набавки, нови правни оквир ЕУ делује као више регулисан, међутим, ипак се оставља одређен простор за маневрисање у вези концесија и држава. Државе ће морати званично да унесу делове ЕУ закона у своја национална законодавства до пролећа 2016. Још једна тачка интересовања је безбедност саобраћаја где су ASECAP и чланови посебно ангажовани на свим пољима деловања унутар ЕУ. Ген. секретар је такође поменуи ИТС област (првенствено област радио фреквенција) у којој су домени модерне технологије дају највише обећања али су најмање координиран сектор у ЕУ у области сталне, оштре конкуренције.
Преседавајући COPER-а I, Bruno De la Fuente се фокусирао на специфичне елементе у свом домену. Питање наплате су увек кључни приоритет ASECAP-а, рекао је говорећи и о саобраћајним гужвама и јавним набавкама, где нови законски оквир ЕУ делује више уређено али и даље остављајући простора за маневрисање уз могућност да се ремете односи држава и њихових концесија. Позвао се на ASECAP студију о концесијама спроведену уз подршку PWC, која детаљно даје улогу концесија пута у промовисању одрживог друштвено.економског раста, реализовану уз координацију Ч. Бутена из ASFA. Успешно је реализован и АSECAP догађај о овој области у Бриселу 30/3/2015. Важна COPER I иницијатива ће бити да се помно прати примена ЕУ директива о концесијама/јавним набавкама у разним државама ЕУ.
Председавајући COPER-а I ће уз помоћ Ген. секретара координирати размену информација између чланова да би се сачували главни приоритети ASECAP концесионара.
Председавајућа COPER-a II, Malika Sedi је представила све главне активности COPER-a II, од недавног, успешнг догађаја о безбедности саобраћаја у Бечу, с фокусом на кооперативну безбедност уз активну улогу свих главних актера, првенствено аутомобилске индустрије. COPER II је направио доста пратећих докумената са главним налазима, уз дате статистичке податке о безбедности путева, фантомских возача, ланцем спашавања живота, пратећим садржајима пута (видети прилог, документи су такође подељени на ASECAP 43. Студијским данима у Лисабону). Главни елемент достигнућа COPER-а II био је ASECAP став о будућој орјентацији ЕУ о изменама и допунама две директиве о безбедности путева (Директива 2008/96 о безбедном управљању инфраструктуром и Директива 2004/52 о безбедности тунела). Главни став ASECAP-а је да се ове две директиве могу ажурирати али да увек треба да буду раздвојене јер покривају различите секторе. У.О. је одобрио ASECAP став којег су предложили COPER II и Ген. секретар који је и добио овлашћење да о овом деликатном питању обавести Е. Комисију. У.О. је забележио примедбе HELLASTRON-а које је подржао и AISCAT, у вези ЕН EN 1317-5 стандарда за обележавање система за безбедност путева као што су заштитне ограде, ублаживачи удара, крајеви ограда и прелази.
Председавајући COPER-а III M. Jandrisits је представио главне активности које је спровео COPER III, објаснио новине у вези стручњака у COPER-у III за питања "радио фреквенција" који су написали бројне дописе, ставове и послали их DGMOVE, DGCONNECT и Е. Парламенту исказујући забринутос за индустрију наплате путарине. Након прегледа документа COPER-а III којег је представио M. Jandrisits (видети прилог 4.ц), У.О. у потпуности је подржао алтернативу (а) предложену у документу и овластио је COPER III да настави да делује у складу с тим.
Председавајући COPER-а IV F. Stevanato представио је резултате сакупљања података унутар ASECAP-а. Фокус је био на поређењу података из 2014. и 2015. Представљена је кратка анализа будућности COPER-а IV како би се обрадило главно питање компатибилности и хармонизације унутар ASECAP-а.
K. Dionelis је обавестио чланове да је нови сајт ASECAP-а спреман (њиме управља Секретаријат, C. Défosse), који ће такође обухватити нови модеран ASECAP интранет који ће дати шансу члановима да се активно укључе у управљање сопственим подацима, чиме се олакшава улога F. Stevanata (као председавајућег COPER-а IV) да координира, сакупља и припрема ASECAP статистику на ефикасан и упоредив начин.
Сва 4 председавајућа COPER-а и ASECAP Генерални секретар тесно ће сарађивати и анализирати све аспекте овог питања како би се за сваку COPER област идентификовали неопходни главни показатељи перформанси и начин сакупљања од стране чланова.
У дискусији о административним и буџетским питањима усвојени су Извештаји У.О. Генералној скупштини о активностима из 2014, У.О. је једногласно усвојио извештај Генералној скупштини. Продужен је уговор са ревизорима, усвојен Извештај Ревизора за активности из 2014. и одобрен рачун за 2014. У.О. је усвојио и Предлог чланарина за буџет 2016. Нацрт буџета за 2016. У.О. и предложене годишње чланарине у износу од 18.000 евра за 2016. Дата је и политичка сагласност за буџет за 2016. који ће бити потврђен на седници 2015/3.
Председник ASECAP-а O. Haleraker је представио У.О. списак председничких личности за које је У.О. дао своју политичку сагласност на седници 2015/1 у Бечу. У.О. је потврдио политичку сагласност са седнице 2015/1, те је стога одобрен следећи списак ASECAP личности које ће преузети функције након 27/5/2015 и то: F. Palencona, председник ASECAP-а, H.Braga, први потпредседник ASECAP-a, - H. Nunjez, други потпредседник ASECAP-a, O.Haleraker, непосредни бивши председник ASECAP-а, Ž. Meski, ASECAP члан са правом гласа у COMEX-у, K.Širhakl, ASECAP члан са правом гласа у COMEX-у.
Председник Haleraker се захвалио свим ASECAP члановима и свим ASECAP структурама на подршци. Укратко је представио достигнућа ASECAP-а током његовог преседавања. Нагласио је напредак у вези са концесијама, наплатом, безбедношћу, ИТС и исказао је убеђеност да ће, под новим председником F. Palenconom, ASECAP наставити да буде исто активан, још више јачајући своју улогу у ЕУ свету. У име председника F. Palencone (одсутан због непредвиђених обавеза у Италији), M. Šintu се захвалио председнику O. Halerakeru на одличној и активној улози ASECAP председника. Представљени су и Извештаји о активностима за УО, и новости дешавања код ASECAP чланова.
Заинтересовани чланови представили су развој ситуације у својим земљама (prilog 7.a). Распоред будуће седнице ASECAP Управног одбора, 2015/3 У.О. Рим, 30/11, 2016/1 седница У.О. (+ 9. догађај о безбедности саобраћаја): Пољска, Варшава (7-8/3/2016), 2016 ASECAP Дани - Шпанија, Мадрид, 25-27. мај 2016, док за 2017 ASECAP Дане још није дат предлог.