Главне тачке дневног реда биле су: усвајање записника са седнице Управног одбора 2012/3 у Паризу, матрица договорених тачака дневних активности, подношење извештаја о активностима управном одбору, извештај управног одбора о активностима: развоји у ASECAP чланству, ASECAP кандидатуре у 2013.г, спроводјење плана буџета за 2012.г. и друге.
У вези са матрицом активности које је затражена на последњој седници ASECAP Управног одбора, договорено је да активности ASECAP Тхинк Танк експертске групе представљају један константан процес који обухвата ASECAP сталне одборе (COPER одборе) на техничком нивоу, ASECAP Извршни одбор (COMEX) за политичку координацију и, на крају, ASECAP Управни одбор за одлучивање о приоритетима који ће се поштовати. Управни одбор очекује прве резултате након завршетка етапа у којима доминирају COPER и COMEX одбори, и то на седници 2013/2 у Дубровнику.
Што се тиче посебне тачке о имплементацији система наплате путем Евровињета за екстерне трошкове, одбор COPER I је задужен за праћење овог питања и, по потреби, размену искустава, са циљем да се чланови међусобно информишу.
Генерални секретар ASECAP-а је Управном одбору представио документ са детаљним информацијама, који садржи и податке о најновијим развојима у сектору ЕУ транспорта, кључним тачкама за ASECAP и предложеним активностима за ASECAP Програм рада за 2013. годину.
Г-дин Дионелис је обавестио Управни одбор о политичкој страни транспортног оквира у ЕУ, и при томе нагласио следеће кључне приоритете за ASECAP:
-ЕЕТС је кључни приоритет за ASECAP
-Други приоритет се односи на GNSS апликације за наплату путарине које промовишу EK/GSA. На основу Меморандума о споразумевању потписаног између ASECAP-а и GSA, који за циљ има очување тактичког приступа интеракцији DSRC/GNSS, нове активности које ће GSA предузети захтевају укључење ASECAP стручњака из одбора COPER I (а по потреби и из одбора COPER II); очекује се да ће први резултати већ у мају бити спремни за презентацију у Дубровнику.
ПРЕДСТАВЉАЊЕ РЕЛЕВАНТНИХ ASECAP АКТИВНОСТИ ОД СТРАНЕ ПРЕДСЕДНИКА ОДБОРА COPER
COPER I
Председник одбора COPER I, Бруно Де ла Фуенте је представио рад одбора COPER I у вези са најновијим развојима у домену EETS-а, као и законодавне иницијативе из Европске комисије о додели уговора о концесијама и јавним набавкама. Поред тога, гђа Емануела Стоки је представила први нацрт заједничке декларације ASECAP-IBTTA, који је састављен по овлашћењу Извршног одбора COMEX, а на основу Меморандума о разумевању између ASECAP и IBTTA.
COPER II
Председница одбора COPER II, Малика Седи је истакла рад одбора COPER II у периоду од последње седнице Управног одбора, и том приликом се фокусирала на закључке састанка ASECAP Тхинк Танк експертске групе одржаног у Паризу дана 27. новембра 2012. године. У вези са тим је COPER II био ангажован на састављању документа који би садржао питања одрживости од значаја за сектор, и договорено је да се изради први индекс тема које ће се развијати у сарадњи са свим COPER одборима, како би се успоставио скуп минималних заједничких показатеља који би илустровали како ASECAP чланови дефинишу, процењују и на који начин су посвећени концепту одрживости.
COPER III
Председник одбора COPER III, Марко Јандрић ITS је изложио преглед ASECAP активности у области ITS-а, при чему је пажња посебно посвећена следећим питањима:
- Коегзистенција ITS (5,9 GHz) - ДСРЦ (5,8 GHz): COPER III и даље активно прати најновије развоје у овој области.
- Амстердамска група: Циљ ове Групе је да изради мапу путева на техничком нивоу за имплементацију приоритетних кооперативних система, коју ће, у догледно време, проследити ASECAP Управном одбору на политичко разматрање.
- Председник одбора COPER III представио је структуирани преглед ASECAP-овог ангажовања у различитим иницијативама и пројектима у домену ITS-а.
COPER IV
Стефан Вервилген из ASECAP Секретаријата је изложио саобраћајне податке чланова у трећем и четвртом кварталу 2012. године. Поред тога, изнео је и преглед других – завршених и предстојећих – главних активности, као и молби за добијање информација послатих на захтев ASECAP чланова од последње седнице Управног одбора.
ИЗВЕШТАЈ УПРАВНОГ ОДБОРА О АКТИВНОСТИМА: РАЗВОЈИ У ASECAP ЧЛАНСТВУ
Чланови су укратко изложили своја приоритетна питања. У складу са успостављеном процедуром, заинтересовани чланови су Секретаријату послали кратку информацију са питањима која би желели да укључе у дневни ред састанка .
КАНДИДАТУРЕ ЗА ДРУГОГ ПОТПРЕДСЕДНИКА И 2 ИЗАБРАНА COMEX ЧЛАНА
Према одредбама ASECAP Статута везаним за ротирајућу председничку шему (Председник постаје Претходни председник, први Потпредседник постаје Председник, итд.), Управни одбор је поздравио пријаву
- Гдина Масима Шинтуа (AISCAT) за позицију другог потпредседника
- Гдина Андреаса Арнаутиса (TEO) и гдина Матјажа Кнеза (DARS) за позиције два изабрана члана COMEX одбора
Званична одлука Управног одбора о овом питању ће бити донета на седници 2013/2 у Дубровнику.
СПРОВОЂЕЊЕ ПЛАНА БУЏЕТА ЗА 2012. ГОДИНУ
Управни одбор је једногласно усвојио достављени Нацрт буџета. Генерални секретар је подсетио чланове да се део ASECAP буџетских трошкова увек покрива из прихода добијених путем годишњих ASECAP Студијских дана, иако се део прихода последњих година смањио. Председник ASECAP-а је подсетио чланове Управног одбора да узму у обзир горе наведене информације и да покушају да се активније ангажују на оваквим ASECAP догађајима, као и да их, према могућностима, што више промовишу. Међутим, сви су се заједнички сложили и да би у садашњем периоду (који представља један период опште социјално-економске кризе) ове активности требало промишљено и реалистички планирати. Управни одбор ће донети одговарајућу одлуку у Дубровнику.