Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре проф. др Зорана Михајловић, директорка Европске инвестиционе банке за Западни Балкан Дубравка Негре, в.д. директора ЈП “Путева Србије” Зоран Дробњак заједно са извођачима радова данас су у саобраћај пустили мост “близанац” преко реке Саве код Остружнице на Обилазници око Београда.
Михајловићева је пре пуштања у саобраћај и прве вожње овом деоницом истакла да нема лепшег дана у грађевинарству него када се заврши оно што смо градили и када се спајају реке и људи, јер то мостови симболизују.
“Поносна сам на још један од мостова које смо изградили. Није било лако, јер смо у реци затекли тоне и тоне челика које су нам оставиле земље које су нас бомбардовале. Зато смо применили потпуно нову технологију изградње и на томе хвала свим инжењерима и радницима. Показали смо да смо храбри и непоколебљиви и да увек завршимо оно што обећамо”, рекла је она.
Дубравка Негре подсетила је на речи нобеловца Иве Андрића да од свега што човек подиже и гради у свом животу ништа није вредније и важније од мостова.
“Обилазница је веома потребна граду и његовим становницима али и свима који транзитирају кроз Београд. Она се налази на паневропском коридору који је спона између истока и запада. Осим за привреду важна је за Београђане јер ће се смањити гужве, проток саобраћаја ће бити повећан и ефикаснији, а загађење ваздуха у центру града смањено. Завршетком овог моста завршава је инвестирање ЕИБ-а у износу од 100 милиона евра у Обилазницу. Хвала потпредседници Владе и свим учесницима у пројекту што су у нама препознали поузданог партнера који је до сада уложио 1,8 милијарди евра у инфраструктуру у Србији”, истакла је Негре.
Директор Дробњак изјавио је да је мост грађен по посебној технологији. “У питању је посебна градња, са посебног пловила дизали смо челичну конструкцију од 550 тона. Чека нас посао санације другог дела моста, грађеног 1999. године који је бомбардован”, најавио је Дробњак.
Драган Јоцић, надзорни орган на овом пројекту рекао је да је реч о изузетном градитељском делу које остаје у аманет будућим инжењерима и конструкторима, јер је мост грађен без додира са земљом, с обзиром да су са бродова постављане конструкције.
Михајловићева, Негре и Дробњак су потом аутомобилом прешли преко моста чиме је ово ремек дело српских градитеља званично отворено за саобраћај.
Завршетком моста бр. 8, Обилазница око Београда је постала функционална у пуном профилу ауто-пута у дужини од 26,9 км (од Батајнице до петље Остружница).
До комплетирања пуног профила ауто-пута од Батајнице до Бубањ Потока недостаје још да се заврше радови на деоници од Остружнице до Бубањ потока (20,4 км са приступним саобраћајницама) који су у току.